» Gamla bilder #1


Ska väl börja från början i mitt arkiv men tack vare att min externa hårddisk krascha när jag lämna in min dator på service 2010 så förlorade jag väääldigt många foton. Så min första ponny Accord har , jag nästan inga foton på förutom de som vi hade framkallat.
 
Accord var en New Forest-ponny u.Loella ue. Sörbys Lotus.
Jag var 10 år och han var 5 år när vi köpte honom som min första ponny. Vi letade länge och tittade på d-ponnys så att mamma skulle kunna rida också, men jag var för liten för en så stor ponny. 
När vi var på semester i sommarstugan utanför Lysekil så åkte vi och tittade på denna, både för unga och för dyra ponny. Men vi fastnade för honom! Denna underbara ponny som jag skulle ha och kanske rida någon Clear Round-hoppning med. 
 
Vi blev nästan utskällda när vi visade upp oss för tränare första gången ( Tjejerna i stallet var äldre än mig och tävlade allihop dressyr, och att jag skulle rida för tränare redan första veckan sa dom bestämt till oss).
Tränaren, Kerstin Lannér, ojade sig över att mina föräldrar köpt en ungponny till mig!
 
Men med hjälp från tjejerna och tränare så var var vi snart ute på tävlingsbanorna! 
Bör tilläggas att Accord var 129,9 när vi köpte honom (b-ponny) , vilket visade sig vara en lögn... som 3-åring var han 133... och slutmättes till 136 cm, men det är en annan historia!
 
Jag hade Accord i 3-år innan jag växt ur honom. Då gick han FEI-dressyr med mängder utav vinster på vägen  och LA regional hoppning, placering i första och enda starten i debutant fälttävlan, allt detta endast 8-år gammal. Han såldes som en läromästare =)
 
 
Första LA och sista hopp-tävlingen ihop <3 <3
 
Jag kunde inte fått en finare eller duktigare första ponny <3 Han lärde mig allt och vi hade fruktansvärt kul på vägen =)


Sara
08 Augusti, 2012 - 21:29 / BLOGG: http://sarahermansson.se

åh vad fina!

kolla gärna in min blogg om du har tid över :)

Caroline Nilsson
12 Augusti, 2012 - 21:29 / BLOGG: http://iamcarro.blogg.se/

Bloglovinbyte? :)

Fia- C A P A L L
23 Augusti, 2012 - 21:29 / BLOGG: http://capall.blogg.se

Åh, goa framben han hade i det språnget!! :-D

// Fia - C A P A L L

Svar: Vi brukade säga att han hoppade som en katt ^^ Väldigt välhoppande =)
Emma Nyborg


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback